Obec Osice
Nabytím účinnosti zákona ČNR č. 367/1990 Sb., o obcích, ke dni 24.11.1990 vznikla obec jakožto samosprávná jednotka s právní subjektivitou. Tento zákon byl s účinností od 12.11.2000 nahrazen zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů. Obec Osice je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce
chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů. Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
Obecní úřad
starosta - Bydžovský Stanislav
místostarosta – Novotná Ivana
účetní - Mencáková Jana
Zastupitelstvo
Ing. Tribula Martin
Šimek Daniel
Řehounková Jitka
Ing. Tydlita Roman
Finanční výbor
předseda: Jitka Řehounková
členové: Ing. Zelený Oldřich, Tereza Dyršmidová
Kontrolní výbor
předseda: Ing. Tribula Martin
členové: Šimek Daniel, Ing. Tydlita Roman
Obec Osice
Osice 117
503 26 Osice
Úřední hodiny :
Pondělí: | 8:30 -15:30 / 17:00 - 19:00 |
Úterý: | 8:30 – 12:00 |
Středa: | 8:30-15:30 / 17:00 – 19:00 |
Čtvrtek: | Zavřeno |
Pátek: | 8:30 – 12:00 |
Telefonní čísla: pevná linka: +420 495 451 823
Adresa internetové stránky: www.osice.cz
email: ouosice@email.cz
Česká spořitelna a.s. Hradec Králové, č.ú. 1080811309/0800
00653381
Rozpočet – https://www.osice.cz/hospodare...
Územní plán obce – K nahlédnutí na obecním úřadu
Žadatelem o informace je každá fyzická i právnická osoba.
Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně. V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam. V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti - do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Způsob odvolání a jeho obsah:
O odvolání rozhoduje:
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Řešení životních situací - Portál GOV http://portal.gov.cz/portal/ob...
Nejdůležitější předpisy pro jednání a rozhodování
ústavní zák. č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky
Místní vyhlášky – http://www.osice.cz/urad/vyhlasky
Položka | Sazba |
hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.) | bezplatně |
fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4) | bezplatně |
ověřování podpisů a listin | dle zákoníku |
Výroční zpráva 2019 (www.osice.cz/urad/uredni-deska/detail-oznameni/id/608)